close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד לבחור טבעת עבור אירוסין? מדריך וטיפים שימושיים

מערכת שורשיא אייר, תשעט16/05/2019

האם ישנם כללים מיוחדים באשר לרכישת טבעת לשלב האירוסין?

תגיות:
הקמת בית בישראל הינה שמחה גדולה עבור בני הזוג והמשפחות שלהם. אין אירוע מאושר יותר מאשר חתונה, אך חשוב לזכור שכל שמחה מוצלחת משלבת בתוכה גם הכנות מקדימות וארגון מסודר של כל הפרטים הקטנים. תקופת האירוסין המקדימה את החתונה, מיועדת הן בכדי שלבני הזוג יהיה את הזמן המספיק לתכנון חתונתם וכמובן – בשביל להתכונן גם מבחינה רגשית לשלב הבא בחיים. הענקת טבעת האירוסין על ידי הבעל המיועד לאשתו, היא סמל להתחייבות ולרגש של האהבה השוררת ביניהם, כמו גם על מנת להזכיר כי הם עומדים בפני תקופה מוארת ומבורכת. אך איך בוחרים טבעת לאישה והאם יש לעניין חוקים מיוחדים? כיצד
ניתן לוודא שהטבעת מתאימה? בכך נעסוק כעת.

האם ישנם כללים מיוחדים באשר לרכישת טבעת לשלב האירוסין?
לקנייה של טבעת אירוסין אין כללים מיוחדים כמו במקרה של טבעת נישואין. לעומת הדרישה היהודית כי טבעת קידושין תהיה חלקה מבפנים וללא כל אבני חן, אין "חוק" כזה אצל טבעות לאירוסין. עם זאת, נהוג לרכוש טבעת העשויה מזהב ומשובצת ביהלומים, כאשר בדרך כלל מדובר ביהלום אחד מרכזי ובולט במיוחד.

בנוסף, בניגוד לטבעת נישואין אשר על פי ההלכה צריכה להיות "שווה פרוטה" כלומר שיש לה רף נמוך מבחינת שוויה, טבעות האירוסין נהוג שיהיו דווקא ססגוניות ונוצצות, כאלה אשר מציגות לראווה את ממונו של הבעל המיועד. עם זאת, ישנם סוגים רבים של תכשיטים לרכישה בחנויות ובפרט טבעות זהב ויהלומים. כיצד ניתן לדעת איזו טבעת אירוסין תתאים לכלה העתידית?
טיפים לרכישה נבונה של טבעת שתשמח את הכלה לעתיד

ישנם כמה עניינים אשר יכולים להשפיע על הבחירה בטבעת זו או אחרת, כיוון שאופציות הבחירה הן רבות. ניתן לבחור טבעת מזהב לבן או צהוב, משובצת ביהלום יחידי או בכמה וכמובן שאין לשכוח את נושא התקציב אשר משפיע ישירות על עלות הטבעת הנרכשת ועל שווי הזהב והיהלומים המשובצים בתוכה.

כדאי לבדוק עם האישה, בין אם על ידי שאלה ישירה ובין אם על ידי "שליחה" כמו חברה טובה שלה, איזה צבע של זהב היא מעדיפה. במידת האפשר, מוטב לבחון את מידת הטבעת הנכונה על ידי השאלת טבעת קיימת של הכלה לעתיד, זה עשוי למנוע טעויות במידה – אף על פי שבמידה ולא ניתן לעשות זאת, אפשר יהיה להרחיב או להצר את הטבעת בשלב מאוחר יותר.
התייעצות עם מומחים לרכישת טבעות זהב ויהלומים ובחירה בספק אמין של תכשיט יקר זה, תועיל לביצוע רכישה חכמה, מוצלחת ומשמחת של טבעת משמעותית זו עבור הכלה הצעירה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה